مرحله دوم المپیاد ادبی سال ۱۴۰۳

مرحله دوم المپیاد ادبی سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۱۸۲ نفر در اردیبهشت ماه برگزار شد. در مجموع ۴۱ نفر در مرحله‌ی دوم پذیرفته شدند که با گذراندن دوره‌ی تابستانی موفق به کسب به مدال‌های رنگارنگ خواهند شد. مانند آماری که در مرحله‌ی اول المپیاد ادبی در اختیار شما قرار گرفت، مقایسه‌ی عملکرد استان‌های کشور در مرحله‌ی دوم نیز با توجه به شاخص‌های مورد نظر آیریسک انجام می‌شود.

این شاخص‌ها با نگاه به تجربه‌ی حدود دو دهه فعالیت در المپیادهای کشور و اطلاعات موجود انتخاب شده‌اند و با ارایه‌ی اطلاعات بیشتر از طرف باشگاه دانش‌پژوهان جوان، امکان تحلیل‌های متنوع‌تری نیز وجود دارد. در پایان مقدمه توجه داشته باشید که چه در کلاس‌ها و آزمون‌های المپیاد آیریسک شرکت کرده باشید چه از راه دیگری به مدال المپیاد برسید، همیشه برایتان بهترین آرزوها را داریم و برای همفکری و همکاری می‌توانید روی ما حساب کنید.

.:. بیشتر بخوان .:.
مقایسه‌ی استانها در المپیاد ادبی ۱۴۰۲
المپیاد

مقایسه استان‌ها در مرحله دوم  المپیاد ادبی سال ۱۴۰۳

دانش‌آموزان شهر تهران و ۸ استان موفق به گذر از سد مرحله‌ی دوم المپیاد ادبی سال ۱۴۰۳ شدند. در این میان شهر تهران با ۱۹ قبولی در رتبه‌ی نخست قرار گرفت و استان‌های خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، فارس، سمنان، زنجان، البرز و مازندران در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

تعداد قبولی مرحله دوم المپیاد ادبی سال ۱۴۰۳
پسته المپیاد

تعداد مدال المپیاد ادبی در ۱۰ میلیون نفر

شاخص پسته‌ی المپیاد، نشان‌دهنده‌ی نسبت مدال‌آوران هر استان به جمعیت آن است. برای اینکه مقایسه‌ی رتبه‌ی استان‌ها ساده‌تر باشد، تعداد قبولی‌ها براساس جمعیت ۱۰ میلیون نفر به دست آمد. این شاخص با سرمایه‌گذاری عمومی برای المپیاد و ایجاد علاقه و انگیزه در دانش‌آموزان هر ناحیه بهبود می‌یابد. به طوری که انتظار داریم در حالت ایده‌آل و با توزیع یکسان منابع آموزشی در کشور، اختلاف شاخص پسته‌ی المپیاد استان‌ها به کمترین مقدار برسد.

ادبی - پسته
فندق المپیاد

نسبت مدال المپیاد به تعداد قبولی‌های مرحله اول المپیاد ادبی

معمولاً گفته می‌شود که جمعیت شهرها عاملی برای افزایش تعداد مدال‌آوران آن‌ها در المپیادهای علمی است. اگرچه عامل جمعیت بر تعداد تعداد قبولی‌های یک شهر یا استان در مرحله اول می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، اما با بررسی آمار استان‌ها و نسبت قبولی‌های مرحله دوم به مرحله‌ی اول، می‌توانیم بر کیفیت آموزش تخصصی المپیاد در آن منطقه آگاه شویم. با ساخت شاخص فندق و مقایسه‌ی آن با پسته‌های المپیاد! می‌بینیم که کدام استان‌ها سرمایه‌گذاری بهتری با بازده بالاتر برای کسب مدال المپیاد داشته‌اند.

برای افزایش شاخص فندق المپیاد، ایجاد مراکز تخصصی در سطح شهر و برنامه‌ریزی دقیق و طولانی‌مدت با همکاری مدال‌آوران و اساتید متخصص و باتجربه نیاز است.

ادبی - فندق
گردوی المپیاد

دورنمای استان‌‌ها برای رقابت در المپیاد ادبی

رقابت در شاخص گردو سخت‌ترین بخش رقابت استان‌ها در آمار مدال‌آوران المپیادی است. این شاخص دارای یک پوسته‌ی بسیار سخت است که گذر کردن از آن به برنامه‌ی بسیار زیرکانه نیاز دارد. حدود ۳.۵ درصد از پذیرفته‌شدگان مرحله اول المپیاد ادبی کل کشور، در مرحله‌ی دوم قبول می‌شوند. با توجه به اینکه اغلب استان‌ها هیچ مدال‌آوری در مرحله‌ی دوم المپیاد سال ۱۴۰۳ ندارند، استان‌های مدال‌آور از این پوسته به سادگی عبور می‌کنند اما روحیه‌ی رقابت دانش‌آموزان در استان‌های دیگر به شدت تضعیف می‌شود!

آیریسک با تجربه‌‌ای گران‌بها در پرورش مدال‌آوران و مشاوره در انتخاب مسیر دانش‌آموزان، همراهی مناسب برای مدیران و برنامه‌ریزان آموزشی است تا با همفکری و ایجاد ساختارهای جدید بتوانیم توزیع بهتری از آموزش تخصصی المپیاد را در کشور داشته باشیم.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمام نظرات