مرحله دوم المپیاد ریاضی سال 1403

مرحله دوم المپیاد ریاضی سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۵۱۴ نفر در اردیبهشت ماه برگزار شد. در مجموع ۷۸ نفر در مرحله‌ی دوم پذیرفته شدند که با گذراندن دوره‌ی تابستانی موفق به کسب به مدال‌های رنگارنگ خواهند شد. مانند آماری که در مقایسه‌ی استانها در مرحله‌ی اول المپیاد ریاضی ۱۴۰۲ در اختیار شما قرار گرفت، مقایسه‌ی عملکرد استان‌های کشور در مرحله‌ی دوم نیز با توجه به شاخص‌های مورد نظر آیریسک انجام می‌شود.

این شاخص‌ها با نگاه به تجربه‌ی حدود دو دهه فعالیت در المپیادهای کشور و اطلاعات موجود انتخاب شده‌اند و با ارایه‌ی اطلاعات بیشتر از طرف باشگاه دانش‌پژوهان جوان، امکان تحلیل‌های متنوع‌تری نیز وجود دارد. در پایان مقدمه توجه داشته باشید که چه در کلاس‌ها و آزمون‌های المپیاد آیریسک شرکت کرده باشید چه از راه دیگری به مدال المپیاد برسید، همیشه برایتان بهترین آرزوها را داریم و برای همفکری و همکاری می‌توانید روی ما حساب کنید.

.:. بیشتر بخوان .:.
مقایسه‌ی استانها در المپیاد ریاضی ۱۴۰۲
المپیاد

مقایسه استان‌ها در مرحله دوم  المپیاد ریاضی سال ۱۴۰۳

دانش‌آموزان شهر تهران و ۱۱ استان موفق به گذر از سد مرحله‌ی دوم المپیاد ریاضی سال ۱۴۰۳ شدند. در این میان شهر تهران با ۴۸ قبولی در رتبه‌ی نخست قرار گرفت و استان‌های البرز، اصفهان، خراسان رضوی، شهرستان‌های تهران، فارس، مازندران، آذربایجان شرقی، خوزستان، زنجان، قم و کرمان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

تعداد قبولی مرحله دوم المپیاد ریاضی سال ۱۴۰۳
پسته المپیاد

تعداد مدال المپیاد ریاضی در ۱۰ میلیون نفر

شاخص پسته‌ی المپیاد، نشان‌دهنده‌ی نسبت مدال‌آوران هر استان به جمعیت آن است. برای اینکه مقایسه‌ی رتبه‌ی استان‌ها ساده‌تر باشد، تعداد قبولی‌ها براساس جمعیت ۱۰ میلیون نفر به دست آمد. این شاخص با سرمایه‌گذاری عمومی برای المپیاد و ایجاد علاقه و انگیزه در دانش‌آموزان هر ناحیه بهبود می‌یابد. به طوری که انتظار داریم در حالت ایده‌آل و با توزیع یکسان منابع آموزشی در کشور، اختلاف شاخص پسته‌ی المپیاد استان‌ها به کمترین مقدار برسد.

شاخص پسته‌ی مرحله دوم المپیاد ریاضی ۱۴۰۳
فندق المپیاد

نسبت مدال المپیاد به تعداد قبولی‌های مرحله اول المپیاد ریاضی

معمولاً گفته می‌شود که جمعیت شهرها عاملی برای افزایش تعداد مدال‌آوران آن‌ها در المپیادهای علمی است. اگرچه عامل جمعیت بر تعداد تعداد قبولی‌های یک شهر یا استان در مرحله اول می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، اما با بررسی آمار استان‌ها و نسبت قبولی‌های مرحله دوم به مرحله‌ی اول، می‌توانیم بر کیفیت آموزش تخصصی المپیاد در آن منطقه آگاه شویم. با ساخت شاخص فندق و مقایسه‌ی آن با پسته‌های المپیاد! می‌بینیم که کدام استان‌ها سرمایه‌گذاری بهتری با بازده بالاتر برای کسب مدال المپیاد داشته‌اند.

برای افزایش شاخص فندق المپیاد، ایجاد مراکز تخصصی در سطح شهر و برنامه‌ریزی دقیق و طولانی‌مدت با همکاری مدال‌آوران و اساتید متخصص و باتجربه نیاز است.

شاخص فندق مرحله دوم المپیاد ریاضی ۱۴۰۳
گردوی المپیاد

دورنمای استان‌‌ها برای رقابت در المپیاد ریاضی

رقابت در شاخص گردو سخت‌ترین بخش رقابت استان‌ها در آمار مدال‌آوران المپیادی است. این شاخص دارای یک پوسته‌ی بسیار سخت است که گذر کردن از آن به برنامه‌ی بسیار زیرکانه نیاز دارد. ۵ درصد از پذیرفته‌شدگان مرحله اول المپیاد ریاضی کل کشور، در مرحله‌ی دوم قبول می‌شوند. با توجه به اینکه اغلب استان‌ها هیچ مدال‌آوری در مرحله‌ی دوم المپیاد سال ۱۴۰۳ ندارند، استان‌های مدال‌آور از این پوسته به سادگی عبور می‌کنند اما روحیه‌ی رقابت دانش‌آموزان در استان‌های دیگر به شدت تضعیف می‌شود!

آیریسک با تجربه‌‌ای گران‌بها در پرورش مدال‌آوران و مشاوره در انتخاب مسیر دانش‌آموزان، همراهی مناسب برای مدیران و برنامه‌ریزان آموزشی است تا با همفکری و ایجاد ساختارهای جدید بتوانیم توزیع بهتری از آموزش تخصصی المپیاد را در کشور داشته باشیم.

به طور خلاصه، عوامل موفقیت در المپیاد ریاضی شامل موارد زیر می‌شود. آیریسک می‌تواند در همۀ این موارد به شما کمک کند:

  1. تعهد و انگیزه: داشتن تعهد و انگیزه برای یادگیری و حل مسائل ریاضی از عوامل مهم موفقیت در المپیاد ریاضی است.
  2. تمرین و تکرار: تمرین مستمر و حل تعداد زیادی مسئله ریاضی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای موفقیت در المپیاد را پیدا کنید.
  3. استفاده از منابع مناسب: استفاده از کتاب‌ها، منابع آموزشی و سایت‌های معتبر برای یادگیری مفاهیم ریاضی و حل مسائل المپیاد بسیار موثر است.
  4. همفکری با دیگران: شرکت در گروه‌های مطالعاتی یا کلاس‌های تقویتی و همکاری با دیگران برای حل مسائل مشترک می‌تواند به بهبود عملکرد شما کمک کند.
  5. حفظ سلامت جسمی و روحی: حفظ سلامت جسمی و روحی بسیار مهم است. فعالیت‌های ورزشی، استراحت کافی و مدیریت استرس مواردی هستند که به موفقیت شما کمک خواهند کرد.
  6. انعطاف‌پذیری: داشتن انعطاف‌پذیری در حل مسائل ریاضی و پذیرش نظرات دیگران می‌تواند به بهبود عملکرد شما کمک کند.
  7. اعتماد به نفس: داشتن اعتماد به نفس و اعتقاد به توانایی‌های خود نقش بسیاری در موفقیت در المپیاد ریاضی دارد.
0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمام نظرات