اگه قراره به بهونه‌ی درس از جات تکون نخوری کلاً درس نخون!

ورزش در کنار درس

ده فایده مهم ورزش در کنار اینکه به ما کمک میکنه تا بتونیم کالری بیشتری بسوزونیم و اندام متناسب‌تری داشته باشیم:

  • ورزش کمک می‌کند بهتر و راحت‌تر بخوابیم

بررسی ها نشون میدن به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش در سه تا چهار روز هفته، کمک میکنه که خواب راحت تری داشته باشیم و بهتر بخوابیم.

  • ورزش، پیری را به تأخیر می‌اندازد و از مرگ نابهنگام جلوگیری می‌کند

ورزش منظم، سبب میشه تا با بالا رفتن سن، فرد همچنان اندامی متناسب و جسمی سالم داشته باشه، همچنین پوست و ماهیچه‌ها رو در وضعیت مناسب نگه میداره. ورزش انعطاف‌پذیری رو بیشتر میکنه و از بسیاری از بیماری‌های دوران کهن‌سالی، از قبیل پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی جلوگیری میکنه.

  • مفصل‌ها، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها با ورزش، سالم خواهد ماند
  • سیستم دفاعی بدن تقویت می‌شود
  • ورزش، حافظه را قوی می‌کند

بررسی‌ها نشان داده افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنن، حافظه و قدرت تمرکز بهتری دارن. حتی سه روز پیاده‌روی در هفته، هر بار به مدت ۴۵ دقیقه، برای بالا بردن تمرکز کافیه.

  • ورزش، اعتماد به نفس را زیاد می‌کند

این سؤال ساده رو از خودت بپرس: در کدام موقعیت احساس بهتری دارم؟ وقتی روی مبل لم دادم و مشغول خوردن یک پاکت چیپس هستم یا بعد از انجام یک تمرین ورزشی عالی یا وقتی از باشگاه برگشته‌ام؟ اگر از تناسب اندامت راضی نیستی، ورزش رو آغاز کن. قدرت بدنت رو افزایش بده. اون وقت به تدریج، از نظر روحی، حال بهتری خواهی داشت. این خود به خود باعث میشه تصور بهتری از خود داشته باشی و اعتماد به نفست بالا بره.

  • ورزش، میزان انرژی و تحمل را بالا می‌برد

تا به حال چند بار از باشگاه فرار کردی؟

فقط به این دلیل که خسته شده بودی یا دیگه تحمل ادامه تمرین‌ها رو نداشتی یه بهونه جور کردی و اول ورزش رو عقب انداختی و کم‌کم فراموشش کردی.

ولی یادت میاد زمانی که تنبلی رو کنار گذاشتی و به تمرین‌ها ادامه دادی چه احساس فوق‌العاده‌ای داشتی؟ پرانرژی‌تر نشدی؟

  •  فشارهای عصبی، افسردگی و اضطراب در سایه ورزش، رنگ می‌بازد

ورزش، اضطراب و فشارهای روانی رو به پایین‌ترین حد میرسونه. در این حالت، یک یا دو ساعت پس از پایان تمرین‌های ورزشی، بدن هورمونی ترشح می‌کنه که باعث تسکین اعصاب می‌شه و آسایش خیال رو افزایش میده.

  • ورزش، رژیم غذایی مناسبی هم در پی می‌آورد
  • ورزش، احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد

بهترین نتیجه تمرین‌های ورزشی، کاهش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جدی و کشنده، مثل بیماری‌های قلبی، فشار خون، پوکی استخوان، چاقی، دیابت و … است.

فواید ورزش برای تویی که دانش‌آموزی

ورزش و فعالیت جسمانی نه تنها در ایجاد و حفظ تناسب اندام اثرات سودمندی داره، بلکه در پیشگیری از بیماری‌ها هم نقش مهمی را ایفا می‌کنه. افرادی که درس می‌خونن به علت نشستن‌های طولانی مدت در شبانه‌روز و خم شدن بر روی کتب درسی، بیشتر از افراد دیگه نیاز به ورزش دارن. چون این افراد دچار کشیدگی مفاصل و ایجاد دردهای مزمن شانه‌ها، زانوها، لگن و کمرشون می‌شن.

ورزش کردن نه تنها فواید جسمانی با خودش به همراه میاره بلکه فواید روان‌شناختی بسیاری از جمله کاهش افسردگی، کاهش اضطراب و استرس و بالا بردن عزت نفس و آسایش فکری داره.

ورزش‌هایی برای درس‌خون‌ها

این ورزش ها سبب میشن تا قدرت بیشتری پیدا کنید و از خستگی و خمودگی احتمالی نجاتتون میده.

  • شنای آرنج 

شنای آرنج ورزشیه که قسمت میانی بدن رو قوی می‌کنه و ماهیچه‌های همه‌ی بدن رو درگیر می‌کنه. شنای روی آرنج می‌تونه ورزشی برای ارزیابی قدرت قسمت میانی بدن باشه و استقامت این قسمت رو بالا ببره.

  •  شنا روی آرنج از بغل

در شنای آرنج از بغل تمام ماهیچه‌هایی که در شنای روی آرنج تحرک نداشتن، به کار گرفته می‌شن به خصوص ماهیچه‌ی لگن و زانو.

  •  ایستادن و نشستن به حالت اسکات

در این حرکت یک قدم می‌ایستید و در قدم بعد به حالت اسکات می‌نشینین. این روند را تکرار می‌کنین. این حرکت باعث قوی شدن عضلات پایین تنه می‌شه و تعادل و استقامت را بالا می‌بره. اگر در حالت اسکات وزنه به دست بگیرید، عضلات بیشتری کار می‌کنن.

  • شنای روی کف دست 

اگر تنها می‌تونین یک حرکت برای قسمت بالایی بدن انجام بدید، بهتره از این حرکت استفاده کنید. این حرکت نیاز به مکان و زمان زیادی نداره.

  •  نرمش‌های شدید کوتاه و ورزش‌های آرام متناوب 

چهار ورزش اول برای بالا بردن قدرت و استقامت ماهیچه‌ها بود، اما هیچ ورزشی بدون نرمش‌های مربوط به قلب و عروق کامل نیست. قدرتمند کردن قلب و عروق با این نوع ورزش، سریعترین راهه. همه‌ی ماهیچه هایی که در چهار ورزش اول بدون تحرک موندن در این حرکت فعالیت می‌کنن.